GOD JUL

Sinnes kväll/dag. Tanken från början var att jag och Kevin tillsammans efter hans jobb klockan sex skulle ta min bil till Stockholm och mysa med hans familj. Vid sju åkte vi ifrån stan och skulle bara stanna på vägen i Kjula och hämta lite kläder till Kevins syster som jag växt ur. Vi kom till svista (halvvägs) och där dör min bil. Den stendog. Stängdes av och började typ hoppa fram eller hur man ska säga. Vi stannade på en busshållsplats och försökte få igång bilen igen. Det gick inte. Panik. Ilska. Typiskt.

Ringer till mamma och Hasse som blev kvällens hjältar. Och en random kille som stannade och skjutsade hem oss till mamma i Kjula. Väl där fick vi ta Hasses BMW och boxeringslinan och åka tillbaka till bilen. Som tur var gick det bra att boxera. Mamma och Hasse hade druckit också så jag och Kevin fick sitta i varsin bil. Mamma satt med Kevin och Hasse med mig. Det var sjukt läskigt då bromsarna inte ens funkade på min bil.. Sjukt. Men då fick man lära sig det också:) Hehe. Sen fick vi låna Hasses bil och ta den till Stockholm, därav hjälteutmärkelsen! Sen kommer vi till Kjula iaf och tar Hasses bil och börjar åka. Sen kommer vi på att vi glömde kläderna. Anledningen till att vi åkte dit från början. Alltsååååå. Nä men så vi vänder och hämtar klädjävlarna. Och inte ens det skulle gå bra. Det var oskottat till mitt hus så vi fick springa i converse i en halvmeter snö. Hämtade kläderna och ut på vägarna igen. Nu är vi äntligen hemma i Skogås och tittar på Happy gilmore. Och jag har fått pussa på alla söta barn osv osv. Imorgon bär det av till Mariefred och Strängnäs!


Anyway. Vill önska alla en bra jul :-)

Alla våra julklappar! Sjukt mycket..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0