HEMLÄNGTAN

Ligger på golvet i vårat vardagsrum och lyssnar på Håkan på musikspelaren jag fick av mamma! Så skönt att slippa sladdar o skit. De är en sån bluetooth spelare nämligen. Apropå mamma så pratade vi nyss i telefon. Fick ett litet peptalk då jag har väldigt mycket hemlängtan just nu. Vet inte vad de beror på riktigt men känner bara för att spola tillbaka tiden några år. Då när man gick i skolan, bodde hemma, hängde med kompisarna varendaste kväll, uppskattade när helgen kom för de var då man var ledig och hittade på roliga saker. Hade söndagsmys varje söndag med sina bästavänner. Gick till skolan varje dag och träffade återigen sina bästa vänner. Jag älskar rutinerna jag hade då. Jag tycker om rutinerna jag har nu med, men allt kändes så mycket tryggare då. 

Nu känner jag bara att jag vill åka bort ett tag. Tur man ska få åka iväg till Barcelona den 26e och sedan ska jag ju till Sverige nästa helg. Men känns långt kvar. Först ska jag ha mitt sista follow och sedan ska jag ha mitt första servitris skift ensam. SEN ska jag till Sverige. Känns som att det är en evighet kvar.. 

Saknar mamma o plasthasse, mina bröder, mormor och morfar, och mina vänner. Saknar Eskilstuna idag, tro de eller ej. Saknar min lägenhet jag hade. Den passade mig perfekt. 

Nä. Nu måste jag ta o leva i nuet och uppskatta det jag har här! Varför blir alltid mitt humör såhär när vädret är piss? Bajs. Hörs sen! 



Kommentarer
Postat av: Annsing

❤️💛❤️💛❤️💛

2013-10-04 @ 20:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0