UPDATE YEAH

Nu har jag inte kunnat uppdatera på ett par dagar då vi inte haft något internet. Nusa Lembongan var rätt öde, så internet gick sjukt långsamt eller inte alls! Annars var de ändå lite mysigt där, även fast de fanns så lite att göra. Vi hyrde moppe och åkte runt på alla möjliga ställen. Genom skogarna fick vi se hur lokalbefolkningen levde, de är rätt hemskt alltså men dom verkar vara lyckliga för det. Alltid lika glada o trevliga på deras knackiga engelska! Fick också se live när dom slaktade/avlivade en gris.. Inte så kul. Direkt efter det kom de fram en kille med VÄRLDENS sötaste hundvalp. Allergisk och svag för valpar som jag är så gosade jag med den. Fick lite exém i armvecket bara men annars var de lugnt.

Jag menar, titta bara på den! Man vill ju bara gosa
Haha älskar killen i bakgrunden på första bilden.

Anyway! Just nu sitter jag i alla fall vid poolen på vårat hotell i kuta. Så sjukt skönt livet kan vara alltså. Ska bara softa här hela dagen o ikväll ska vi gå till ett shoppingcenter i närheten. Imorgon ska vi förmodligen ta en surfkurs! Sinnes ju.

Gubben på bilden nedanför var 95 bast och knatade omkring med sin käpp en bra bit! Sjukt

LAST DAY AT GILI T

Sista dagen här på Gili T. Imorgon går lasset vidare till Nusa Lembongan! Ska tydligen finnas massor av fina stränder där så ska hyra moppe och glida runt på en räkmacka.

En sak som är "dyrt" här är massage. Dyrt är det ju inte alls egentligen men de är liksom dyrt för att vara här. Man kan göra mycket för pengarna som en massage kostar liksom. Så så fort vi kommer tillbaka till normala massage priser så blir de fan massage varenda dag. O manikyr! Ska bli skönt att komma tillbaka till "fastlandet", man känner sig lite fast eftersom ön är så liten.

Nu ska jag pressssaaaaa! Ha deeee

Här sitter jag just precis nu

ONE OF THOSE DAYS

Godafton! Har inte så mycket o säga om idag. Pressat mellan 10 och 6 vilket tog sjukt mycket på krafterna! Så nu på kvällskvisten gick jag och Kevin till matmarknaden o åt jääävligt stark mat.  Kunde knappt fullfölja! Sen blev de glass och Smirnoff ice på jordens mysigaste ställe. Var så mysigt så vi båda höll på o somna, så var tvungna att gå hem o lägga oss. Pensionärer

NO PLANS

Godmorgon! Vaknar numera av automatik innan 8, hur skönt? Vi känner oss som två pensionärer! Det är i alla fall helt underbart. Kevin sover fortfarande dock. Skulle kunna ligga här under sänghimmelen hur länge som helst!

Av det jag ser utanför just nu på himmelen är moln.. Så ligger och lurar på vad vi ska hitta på idag! Vill ju egentligen pressa men lite segt om de är moln. Kanske hyra cykel o utforska lite? Återstår o se! Älskar att inte ha några planer.

Bra bränna på näsa o panna

MYSKOJA

Varje dag efter jag o kevva har pressat ute i solen hela dagen, oftast mellan typ 9.30 och 16.30, så lägger vi oss alltid i sängen och tittar på lite film efter vi duschat. Dricker kall Cola o äter chips. Så SJUKT skönt att lägga sig i en nytvättad säng i ett svalt rum efter en lång varm dag ute i solen.

Ännu skönare att ta en långkalldusch innan också.
Vårat hotell har inget varmvatten vilket jag trodde skulle vara asjobbigt men de är hur skönt som helst att duscha kallt när man bränt alla möjliga ställen på kroppen! I alla fall. Nu ligger vi här och myser under sänghimmelen! Sa nyss till Kevin att nu är regn utomhus de enda som fattas. Tog kanske 2 minuter o sen hörde vi regnet smattra mot rutan. Sååå mys.

Alltså kärleken jag känner till vår sänghimmel..... Galet
 mysigt. Känns som en koja!

MORNING

Det är så sjukt mysigt att vakna upp under sänghimmel. Skeda lite med prinsen o bara mysa. Sen att man hör vågorna utanför är ett skapligt plus i kanten ;) Nu ska vi ner o äta frulle o sen ge oss ut på havet! Godnatttttis

DONT EVEN KNOW WHAT DAY IT IS

Nä, vet inte ens vad de är för dag. Så sjukt skönt att slippa bry sig.

Jag o kevsor har precis varit iväg o bokat en liten utflykt tills imorgon! Båten går 9.30 och tar oss runt på olika fina snorklingställen samt stannar på de andra gili öarna! Egentligen är jag inte mycket för snorkling, speciellt inte när man får in vatten i cyklopet, får kallsup o så ska man fixa de på ett ställe där man inte bottnar samtidigt som man hostar ihjäl sig haha. Men Kevin ville verkligen så gör de för hans skull! Jag får väl helt enkelt lära mig göra allt på rätt sätt istället.

Ikväll har vi iaf ätit på en matmarknad. Sjukt billigt o riktigt gott! Dit kommer vi gå igen.

Lite pics från dagen

Killen har samma färg som lokalbefolkningen

GETTING BLONDER

SNORKLINGSDAGS

Godmorgon folket! Här är klockan snart tolv och vi har legat och pressat hela dagen. Frullen imorse var sjukt god verkligen så längtar redan tills imorgon haha. Just nu är Kevin och hyr snorklingset med simfötter och hela kittet, så ska ge oss ut och snorkla lite snart! Dock är jag lite besviken på stranden här. Sjukt fint vatten men de är vassa, stora, håriga stenar på botten haha. Så man vill inte sätta ner fötterna vilket är lite jobbigt då det är långgrunt! Jaja de är ju stenstrand på Rhodos också och hur mycket älskar jag inte de stället liksom. Ska inte klaga, har det fruktansvärt bra!!!

Nu tjatar Kevin på mig så ska ut o leka med honom nu. Lateeeeeer

AT GILI TRAWANGAN

Nu har vi tagit ryggsäckarna ut på tur igen! Kom till Gili Trawangan för några timmar sen. Två timmar på ett båttak och man var typ som en hotdog när vi kom i land. Hade inte solskyddsfaktorn där och eftersom vi satt på taket så kunde vi inte gå ner o hämta. Fick låna lite av en norsk vi träffade där men tog bara på ryggen. Ledde till en redig bränna på fötter, ben, bröst och armar! Höll också på att kissa på mig eftersom de inte fanns möjlighet att gå ner under resans gång. Men de löste sig. Båtresan var riktigt skoj också, bara massa backpackers på båten så satt o snacka med folk från alla möjliga ställen!

I alla fall. När vi kom fram tog vi en hästtaxi, eftersom de inte finns några bilar här, till hotellet vi bokat. De var verkligen förjävligt. Låg verkligen helt öde långt ut i ingenstans och myror över hela rummet där vi skulle sova. Nej, de var verkligen ingenting för oss. Sover gärna inte med myror .... Eftersom vi inte betalat eller något så bestämde vi oss för att gå o kolla andra hotell. Sagt och gjort så gick vi längst stranden och letade, fanns många mysiga hotell men vi slutade upp på Balentines där jag ligger och bloggar ifrån just nu! Blir kvar här i 5 nätter nu, så niiiice

Från vårat fönster på rummet

Något glad tjej

Min bästis och jag

Hotdogs

Så såg de ut på båten

LIFE IS GOOD

Idag har vi varit på stranden här i kuta! Väldigt höga vågor och jobbiga säljmänniskor men annars helt underbart att hänga på stranden såklart. Har också bokat biljett till gili trawangan. Ska bli sååå kul :)
Nu ligger vi vid poolen och pressar! Sjukt nice har vi det. Hotellet får btw högt betyg av mig! Trevlig personal, mysiga rum, fin pool, o allt det för ett bra pris enligt mig.

Här har ni lite bilder. Ida hotell heter det för er som är sugna på att dra till Bali nån gång

Köööööö

Flygresan gick superfort då jag låg och sov hela resan. Mer eller mindre tomt plan så jag la mig ned p fyra säten och  sov. Vaknade när vi skulle landa haha. Nu däremot är det sinnessjuk kö till passkontrollen! Inte ok. Tur det är gratis wi-fi, synd att jag har 2% kvar på luren...

Kul va?

AT THE AIRPORT

Godmorgon från Bangkok! Sitter på flygplatsen och koser oss i väntan på flyget. Precis tryckt i oss Burger king vilket har blivit till något utav en flygplatsvana haha. Så jävla gott.

Anyway. Har bränt sönder axlar och bröst så det gjorde SÅ JÄVLA ont att ha på sig ryggsäcken imorse när jag bara hade linne på mig. Kevin skrattade lagom mycket åt mig när jag typ grät i hissen imorse. Haha. Så tog en av hans stora t-shirtar o satte på mig så gjorde de inte lika ont längre!

Vi är lite jetlaged fortfarande så vaknar typ av automatik vid 6. Så mysigt att vakna så tidigt o gå ut i morgonsolen helt morgonpigg! Önskar verkligen de var så hela tiden. Är tyvärr världens morgontröttaste människa.

Nä nu ska jag gå på jakt efter en riktigt aftersun för de känns som att de brinner på mina axlar...

Dålig bild men syns ju lite hur bränd jag är .. AJ

PICS FROM TONIGHT

DAG TVÅ

Idag vaknade vi i bra tid. 07.25 vaknade jag första gången och var fortfarande lite trött, Kevin däremot låg o tittade på film och var klarvaken. Har typ aldrig någonsin hänt att han är uppe före mig! Sen somnade jag om ett tag, vaknade av att Kevin tvingade upp mig.. Tungt men de var bara o lyda! Då gick vi och köpte frulle, american pancake, scramble eggs och bacon. Mmmums. O så smoothie på de! Nomnom. Sedan gick vi till poolen och mötte upp Elaine som vi helt random träffade igår när vi kom till hotellet. De är kevins kompis från Skogås. Liten värld! Hur söt som helst iaf, hon hade varit ute o rest ensam i tre månader och lät som att hon hade haft världens coolaste resa! Så modigt att åka själv. Lätt något jag hade velat testa på. Ett annat liv kanske!
Sen var de dags för henne att åka hem så vi sa hejdå och sen gick vi och åt lunch. För 15 kr var! Sinnes billigt. Sen kände vi att en fotmassage skulle passa bra så vi pejjade 20(!) kr var o de var de bästa jag varit med om haha. Så sjukt skönt. Sen blev det ananas och vattenmelon vid poolen och nu ligger vi på rummet o tar de lugnt. Fruktansvärt varmt ute, både på dag och kvällstid! Aldrig varit med om varmare tror jag.

Annars så har vi båda bränt oss på ryggen och i ansiktet. Ont som tusan men vi har smörjt in oss massa så brännan lägger sig säkert snart.

Ikväll blir det till o kolla in shoppingcentrumet som alla snackar om, mest för att ha de gjort! Hört att de inte ska vara så bra. Nu ska jag hoppa i duschen o göra mig iordning! Puss och puss.

Några bilder från idag!

UPDATE FRÅN BANGKOK

Godkväll ifrån Bangkok!

Tänkte jag skulle försöka  blogga lite när jag är här borta för jag vet att min kära mamma och mormor tycker det är kul o läsa om vad vi gör här borta. Idag har varit en sjukt sjukt lång dag. Kom fram till Bangkok 12 på natten svensk tid och 6 på morgonen thailändsk tid. Alltså hade vi en hel ny dag framför oss när vi kom fram, och då var ju kroppen beredd på att få gå och sova liksom. Så ni kan ju tänka er hur trötta vi var när vi tog en eftermiddagsnap vid 3.. Så trötta så jag hade konversationer med Kevin som pratade i sömnen. Haha. Anyway! Flygresan gick sjukt bra, så satans bra service! Thai Air får 10 av 10 toasters. Efter många om och men i ett jäkligt skitigt och rörigt Bangkok så hittade vi hotellet. Då var vi lagom trötta, hungriga och irriterade båda två så vi kasta oss i poolen på en gång och blev kvar i ett par timmar. FAN vad solen tog! Brände mig på baksidan o i fejan. Måste smörja in mig mera imorgon.. Nu ligger vi här och klockan är halv tio och mina ögon slocknar vilken sekund som helst! Såå trött. Ska ladda batterierna nu så jag är pigg imorgon. Peace N

EN DAG PÅ JOBBET

Haloooo. Kastade mig nyss på sängen efter ett riktigt osvettigt pass på jobbet. Sjukt lite folk? Vart är ni alla goa norskar? Påskferie eller??

Hade ett bord på 22 svenska fotbollsgrabbar, var så lugnt på jobbet så vi pimpade deras bord lite. Kul var det och killarna var så nöjda så.

Annars så vaknade jag vid 11 imorse och gick upp o städade lägenheten. Efter det drog jag med lillebror Joppe på stan. Hittade en ryggsäck som jag förmodligen ska köpa o ha nu till Bali! Åker på onsdag. Förstår knappt att jag ska åka ännu..

Nu ska jag sova faktiskt. Ska träna innan jobb imorgon och efter jobb är det fest! Wiho

Här är lite bilder från en dag på jobbet

Ligger lite halvt död i soffan och funderar på vad mer man ska göra av dagen! 10.30 förmiddags satt jag på spinningcykeln med Emma bredvid mig. Efter det körde vi lite styrka o så. Sjukt skönt. Sen handlade jag massa mat, o gick hem och gjorde laxpasta! Älskar lax efter träning, sjukt gott o bra.

Som sagt så är jag ganska däckad här i soffan och utanför fönstret öser de ned regn.. Gå ut en sväng på stan eller ta en nap innan jobbet? Det är frågan.. Det löser sig.

Nu ska jag plocka undan här och gå o mysa med min man! <3

KLAGOBLOGGEN

Känner för att skriva av mig här ibland men kommer på mig själv med att jag skriver samma saker hela tiden. Är nog för att jag gör exakt samma saker hela tiden. Vaknar, tränar ibland beroende på hur jag jobbar, jobbar, äter, sover. Varje dag är det samma visa. Att de är 8 dagar kvar till Bali kunde inte komma mer lägligt. Fyfan så jag ska njuta där borta. Till 110%! Blir snart deprimerad här alltså. Snart är sommaren här och då blir allt mycket roligare, förhoppningsvis. Annars går jag in i väggen.

Nu är det bara o kriga framtills Bali. Leva varje dag i nuet och bara tänka positiva tankar! Nu ska jag sova, spinning 10.30 imorgon. Med min sinnesgoa vän Emma <3

Lite såhär vill jag känna

LIKE IT HERE

SOVMORGON

Hallaaaah. Tog en riktig sovmorgon idag! Det behövdes verkligen. Viktigt med sömn när man jobbar o sliter mycket! Igår blev jag sjukt bakfull vid 22 tiden så det var extra skönt att krypa ned i sängen när jag kom hem. Gjorde också en nedräkning till Bali på min lilla whiteboardtavla som jag har hemma. 10 dagar kvar motherfuckaaaaaas. Den kommer jag bomba instagram med bilder så alla blir lika avundsjuka som jag varit! Maaadness!

Anyway. Nu ska jag nog ta ett litet ryck. Lurar på om jag ska ta en runda på stan innan jobbet. Man måste väl få unna sig lite. Går i taket snart av att bara jobba o sova..

NEED MY SPACE

O så ligger man här igen. Färdigjobbad och färdigtränad. Färdig helt enkelt. O sängen är verkligen det skönaste stället att softilera på när man känner sig allmänt färdig! Haha. De enda som fattas just nu är mat. Antingen så går jag o handlar mat och gör antingen köttfärssås eller carbonara. Eller så går jag o äter sushi. Känner egentligen inte för att stå hemma o laga mat just nu.

Så mycket känslor i kroppen just nu så jag får snart panik. Panik för att jag känner mig lite fast. Panik för att jag aldrig kan få vara ensam utan människor omkring mig. Vill bara ha tystnad och vara ensam. Men det är svårt när man bor i kollektiv, de är liksom alltid någon hemma. Och de är underbart det också ibland, älskar mina roomies, ingenting emot dem. Behöver min ensamtid, de är bara det.

Ne. Ska ta tag i livet nu. Cheer up. Ska fan få åka iväg en månad om två veckor, har inget o klaga på.. Hade

Av någon anledning har jag typ bara bilder på och med Jeppe och David, haha